donderdag 8 juli 2010

Make-up door de jaren heen. 1920's

In de jaren 20 kwam het gebruik van make-up echt opzetten. Doordat make-up als massaproductie op gang kwam in de jaren 20, werdt het voor iedereen gangbaarder om te kopen. Voor de twenties kochten alleen de beter gesitueerden make-up. Nu konden ook gewoon de arbeiders het kopen.



De teint in de jaren begon als porcelein of ivoor wit (zie foto). Blushes waren ook licht zoals zacht roze. De wenkbrauwen werden aangezet met zwart in een dunne, in een boog naar beneden lopen wenkbrauw. Ook de ogen waren aangezet met zwart of grijs, Kohl voor je ogen werd loyaal gebruikt.




Later in de jaren 20 werden kleuren meer toegepast. Ook de wenkbrauwen werden dikker.

De lippen werden gestift in de vorm van een hartje, ook al had een vrouw geen hartvormig mondje hij werdt wel zo gestift. Het waren diepe en warme kleuren zoals rood en paars.



Nagels werden gelakt, echter alleen het midden gedeelte.




Ik persoonlijk vind dat de jaren 20 steeds meer terug komen in beautyland. Huidjes moeten niet meer zonverbrand zijn, ik zie steeds meer meiden met nagels waarvan het onderste witte rand heel breed is. Ook vind ik de smokey eyes echt jaren 20 afgeleidt. Ook al is niet iedereen het eens met mij, mijn mening.

0 reacties: